УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ЗАКЛАДУ
Забезпечення рівних можливостей у реалізації права на освіту для всіх дітей.
Врахування потреб всіх користувачів: дітей, вчителів, батьків.
Підтримка політики, яка сприяє впровадженню інклюзивного навчання.
Безпечне середовище для всіх дітей та дорослих.
Покращення функціональності об’єкта для всієї громади.
В закладі дотримано критерії доступності, а саме:
можливість безперешкодного і зручного руху маломобільних груп прилеглою територією або навчальним закладом;
безбар’єрний вхід у приміщення (наявний нормативний пандус);
безперешкодний рух комунікаційними шляхами, приміщеннями як у будинку, так і на прилеглій до школи території;
можливість своєчасно скористатися зонами відпочинку та обслуговування;
підхід до різного обладнання і меблів.
Інклюзивне навчання
На засадах демократії, поваги до прав людини, рівного доступу всіх дітей до якісної освіти базується «Нова українська школа», що є пріоритетом Середньострокового плану пріоритетних дій Уряду.
Питання реформування середньої освіти «Нова українська школа», розвиток інклюзивного освітнього середовища, деінституціалізація навчання та виховання дітей, розглядалися 31 березня 2017 року на засіданні Національної ради реформ на тему: «Освіта, безпека та благополуччя дітей як пріоритет розвитку країни». Реформування середньої освіти передбачатиме модернізацію змісту освіти, що має задовольнити освітні потреби кожної дитини відповідно до її здібностей, можливостей, інтересів та життєвих намірів.
Інклюзивне навчання, як одна із форм навчання дітей з особливими потребами, набуло офіційного статусу в системі загальної середньої освіти у 2010 році, у дошкіллі – з 1 січня 2015 року. За цей період Урядом прийнято низку нормативно-правових актів, спрямованих на запровадження інклюзивного навчання у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах.
В основу інклюзивного навчання покладено ідеологію, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує рівне ставлення до всіх людей, яка передбачає доступність освіти для всіх.
Основні переконання, властиві інклюзивному навчанню:
Кожна людина має право на освіту.
Усі діти можуть вчитися.
Кожен може зіткнутися з труднощами в навчанні в певних сферах або в певний час. Цінність дитини не залежить від її здібностей і досягнень.
Кожен може потребувати допомоги в процесі навчання.
Школа, вчитель, сім’я і суспільство несуть основну відповідальність за сприяння в навчанні.
Людські відмінності та цінності збагачують суспільство.
Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.
Дискримінаційне ставлення та поведінка повинні піддаватися критиці.
Потрібно готувати всіх дітей до життя в інклюзивну суспільстві, якому властива толерантність і яке приймає різноманіття.
Учителі не повинні існувати самі по собі, вони потребують постійної підтримки в отриманні додаткових знань.
Освіта починається з самого народження. У ранньому дитинстві освіта особливо важлива, але вона не закінчується в зрілому віці - цей процес триває все життя.
З метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізації та інтеграції в суспільство та згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» зі змінами внесеними згідно з Постановами КМ № 483, від 26.04.2022 № 979 від 30.08.2022 для дітей з особливими освітніми потребами організовано інклюзивну форму навчання у 3, адаптована освітня програма розроблена відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Р.Б. Шияна, наказ МОН України від 12.08.2022 № 743-22, 7-Б, адаптована освітня програма розроблена відповідно до Типової освітньої програми загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затверджену наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 (Таблиця №8), 8-Б за Типовою освітньою програмою загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 (Таблиця №8);
Для дітей з особливими освітніми потребами організовано індивідуальну форму навчання у 4 класі. Індивідуальні навчальні плани складено за Типовою освітньою програмою для 3 - 4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку (розроблена під керівництвом Чеботарьової О.В.) наказом МОН від 19.09.22 року № 836. У 5 класі. Індивідуальні навчальні плани складено за Типовою освітньою програмою для 5-9 класів ЗЗСО, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235 (Додаток №3). У 8-А класі. Індивідуальні навчальні плани складено за Типовою освітньою програмою спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами наказом МОН від 12.06.18 № 627, (Таблиця 18). У 11 класі. Індивідуальні навчальні плани складено за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженою наказом МОН України від 20.04.2018 № 408 зі змінами наказ від 28.11.2019 № 1493 (Таблиця 2).